goed doel

Rotary lanceerde als eerste de wereldwijde strijd tegen polio in 1985.
In 1988 werd het Global Polio Eradication Initiative opgericht, een publiek-private samenwerking samen met Rotary, UNICEF, de World Health Organization, de U.S. Centers for Disease Control and Prevention en de steun van de Bill & Melinda Gates Foundation.
Rotary heeft zelf intussen ontelbare uren vrijwilligerswerk en meer dan 1.6 biljoen $ bijgedragen om de meer dan 2,5 miljard kinderen in 122 landen tegen polio te vaccineren.

Vandaag de dag zijn er slechts drie landen waar de overdracht van het poliovirus nog niet is gestopt: Afghanistan, Nigeria en Pakistan. Wereldwijd werden er in 2015 minder dan 75 polio gevallen geteld, wat een vermindering van meer dan 99,9 procent betekent sinds 1980, toen telde men wereldwijd ongeveer 1000 gevallen per dag.

Maar er is echter nog een laatste grote inspanning nodig om polio volledig echt uit te roeien. Deze overblijvende procent is immers ook de moeilijkste om te behandelen omwille van factoren zoals geografische isolatie, slechte openbare infrastructuur, gewapende conflicten en culturele barrières. Totdat polio volledig is uitgeroeid blijft het risico op nieuwe uitbraken bestaan in elk land.

Omdat we je vrij willen laten in de keuze van het bedrag dat je wilt bijdragen aan 'End Polio Now ' komt het inschrijvingsgeld dat we jullie vragen om deel te nemen min of meer overeen met de kosten die we hebben.
Wat er over is wordt volledig doorgestort naar 'End Polio Now'. Maar wil je zelf een extra bijdrage leveren aan dit goede doel, dan kan dat!

Elk bedrag dat je oplegt bovenop het inschrijvingsgeld wordt automatisch doorgestort naar het goede doel.

Een ideetje: iets extra storten voor het goede doel door je bijvoorbeeld te laten sponsoren of een andere loper te sponsoren met 1 € per mijl of 10 € voor de 10 Miles?

Dankzij alle inspanningen zijn we zo dicht bij het beƫindigen van polio.
We rekenen op jullie hulp voor deze laatste horde.

We are this close to ending polio.