10 miles

De Antwerp 10 Miles is een stratenloop in de stad Antwerpen. De wedstrijd wordt sinds 1986 jaarlijks georganiseerd. Voor de eerste edities waren er maar enkele honderden deelnemers.
Maar tijdens de laatste editie in 2022 bracht de AG Antwerp 10 Miles 30.500 deelnemers op de been!

De populairste afstand is en blijft uiteraard de 16 km, de 10 Miles dus. Wist je dat meer dan 80% van de inschrijvingen voor deze meest tot de verbeelding sprekende loopwedstrijd van het land waren, met de passages door de Kennedy- en Waaslandtunnel als spectaculairste blikvangers?
Maar al zijn er in verhouding wat minder deelnemers, de Baloise Antwerp Short Run (6,8km) en de Kids Mile (1,8km), een fun run zonder tijdsopname, zijn heel bijzonder en echt kleine pareltjes.

100 jaar na de olympische marathon van 1920, in 2020, heeft Antwerpen (opnieuw) een aparte marathon gekregen in september: de Antwerp Night Marathon, op een andere dag dus. Dat wil zeggen dat jullie vanaf nu je niet meer via Rotary@10Miles voor de marathon kunnen inschrijven.

Wij kijken al uit naar de Rotary10Miles op 21 april 2024. Jij komt toch ook? Samen maken we er weer een top editie van!

Alle praktische info over (en van) de Baloise Antwerpse 10 Miles zelf en de Antwerp Night Marathon kan u vinden via de links op deze pagina.